onsdagen den 10:e februari 2010

superfina underklänningar!

Jag letar (alltid) efter fina underklänningar att ha under klänningar och tunikor. Dessa hittade jag idag. Jag är jättesugen på den gråa! De är från Cream och finns bla på Karlbjer, Billa of Sweden och anna cill

Den svarta och grå kostar 399kr. Den vita har jag inte hittat i någon webbutik men här. Visst är den underbar! Ett budgetalternativ till Fields of Lace tycker jag.

Alternativet är en betydligt dyrare men så fin underklänning från by Ti Mo. De finns bla på Tintin style och kostar 899kr.


Ett riktigt budgetalternativ som jag köpt på Indiskan kostar 149kr och finns också i grått och rosa!


Evalena och idag Katinka har ju tippsat om denna från Linuslotta som jag faktiskt beställde idag. Får se hur den blir!

Sen har vi ju så klart Odd Molly också, tex fina chrysalis minigown i powder. Den blir också dyrast och jag tror att den blir lite för kort för att använda som förlängare. Dolce skirt blir också (för) dyr men väldigt fin. Jag har dock redan en spoiler i powder och skulle gärna vilja ha en underkjol i någon grå nyans.


Har ni några andra bra tips???

Kramar

10 kommentarer:

  1. Jag har fyra underklänningar. Två från Ti Mo. En från Joy och en från HM som nog är ett nattlinne egentligen :-)
    Gillar inte "stumma" material.
    Mia

    SvaraRadera
  2. ....sedan har jag köpt äldre vita bomulls underkjolar på T och sytt om. Liknande den som bloggats om från Linus och Lotta (Evalena & Katinka)
    Mia

    SvaraRadera
  3. Den vita var fin (den du inte hittat på någon webbutik).Var finns den att köpa?
    TiMos är ju jättefina, men ett budgetalternativ är absolut de på JOY som flera har bloggat om i höstas. Har en svart och den är jättefin.Påminner om TiMos :-) men kostar runt 300:-.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ska kolla på Joy! Den vita hittade jag här http://butikdrangstugan.blogspot.com/2010/01/varkollektionen-fran-cream-pa-ingang.html

    SvaraRadera
  5. Åh vilka fina underklänningar!
    Vet tyvärr inte vad Unica har kvar på rean. Jag ringde dit och då sa de att de hade plockat undan allt!!?? Men skulle plocka fram full emb. smock till mig. :)
    Japp, är jag inte insnöad (bor ute på landet och har inte någon direkt snöröjning) så kommer jag. :D Ska bli jätteskoj!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej
    Jag har beställt några (under-)linnen från La redoute som jag hoppas kunna ha under. Lite kortare än en underklänning dock. Det återstår att se hur de ser ut irl. Men ett bra pris och värt en chansning.

    nr 994.3587
    nr 999.2561
    nr 999.3487

    SvaraRadera
  7. Jag har köpt de underklänningar som jag använder på Indiska, har iofs förbokat en Chrysalis minigown i almost black men det blir min första Molly underklänning!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag har också spanat in Creams underklänningar. ENligt uppgift kommer de att komma i fler våriga färger snart också. Hoppas på en puder och cremevit

    SvaraRadera
  9. Har inga tips men jag stod o drog längtansfullt i flera olika varianter av TiMos på en affär idag men jag höll mig och drog mig snabbt ut fr affären..
    den vita du visar är ljuvlig.
    nu vet jag ju ett tips! Saraklänningen!

    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar alla i spoiler serien, det är så fina och har hållt sig oförändrade. Jag tycker du ska prova en sådan. Mina är som små karameller där de hänger på galgen. Jag använder dessa hela tiden under alla plagg även de som inte är OM.

    Sedan gillar jag märket Cream också, ska prova någon av deras plagg i vår har jag tänkt.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails